Busexpo

Az Miskolci Városi Közlekedési Zrt (MVK) figyelemmel a Jedlik Ányos Terv 2.0 intézkedéseire, melynek egyik eleme a közösségi közlekedés dekarbonizációja, stratégiát dolgozott ki, melyet Miskolc Önkormányzatának Közgyűlése elfogadott.

Ebben szerepelt az elektromos meghajtású autóbuszok mellett a meglévő technológiához illeszkedő CNG hajtású autóbuszok beszerzése is.

A helyi közösségi közlekedés decarbonizációja mentén, az MVK Zrt. a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (továbbiakban Kbt.) szerinti közösségi értékhatárt elérő értékű, nyílt közbeszerzési eljárást folytatott le „6 db új, alacsony belépésű, 2 tengelyes szóló (M3/I. osztályú) CNG üzemű midi autóbusz zártvégű pénzügyi lízing konstrukcióban történő beszerzése” tárgyában, melyen az ECO-tech visiON Kft (ETV) is részt vett.

Az eljárás eredményeként az ETV-t jelölték meg nyertesként, így 6 db IVECO Feniksbus CNG hajtású, 38 személy szállítására alkalmas alacsonybelépésű autóbuszt, március 6-án ünnepélyes keretek között a megrendelő MVK Zrt részére az ECO-tech visiON Kft részéről Molnár Tamás ügyvezető igazgató és Lukács Gyula autóbuszüzletág – vezető átadott.

329966927 231391106017191 7748646633519197722 n

A Miskolci Városi Közlekedési Zrt részéről, az ünnepség keretében Demeter Péter vezérigazgató vette át az autóbuszokat, aki az átvétel során hangsúlyozta: “Az autóbuszok forgalomba állításával társaságunk flottája teljes körűvé válik az alkalmazott járműkategóriák tekintetében, szem előtt tartva a Smart & Green küldetést és a költségtakarékos, környezetkímélő üzemeltetést.”

Az átadási beszédében Molnár Tamás ügyvezető igazgató aláhuzta: “A DAILY mini és midibuszok egyedülálló módon ötvözik a színvonalas kényelmet, dizájnt és a teljesítményt. Annak érdekében, hogy maradéktalanul megfeleljünk ügyfeleink magas

igényeinek, a DAILY buszcsalád még gazdaságosabbá vált, miközben vezetője és utasai számára egyaránt teljeskörű és újszerű utazási élményt kínál. Sokoldalúságának és számos előnyének köszönhetően a DAILY széles palettája minden személyszállítási feladatra kiterjed.A DAILY mini és midibusz már a személyautók színvonalán kínálja ergonómiáját és kényelmét, mégpedig olyan esztétikai és műszaki megoldások széles palettájával, amelyek teljes mértékben az utasok kényelmét szolgálják.”

Az átadó ünnepségen Lukács Gyula autóbuszüzletág – vezető kiemelte, hogy az IVECO BUS egyedülálló tapasztalattal rendelkezik a sűrített földgázzal (CNG) üzemelő buszok terén, hiszen a gyártó több mint két évtizede fejleszti a kőolajalapú közlekedés alternatívájaként a földgáztüzelésű erőforrásait.

A rendkívül hatékony, sztöchiometrikus égésfolyamatnak köszönhetően nincs szükség különleges, adalékanyagos kipufogógáz – utánkezelésre, kipufogógáz-visszavezetésre vagy részecskeszűrőre. A sűrített földgázzal üzemelő erőforrás károsanyag-kibocsátási értékei jelentősen az Euro VI határértékek alatt maradnak, különösen a koromrészecskék tekintetében – ez a káros anyag a városközpontokban légúti megbetegedések gyakori okozója. Ráadásul az erőforrás zajkibocsátása és vibrációi is lényegesen kisebbek egy dízelmotornál minden üzemállapot esetén, ez egy hatalmas előny a vezetőnek és az utasoknak, valamint a lakosság számára – különösen éjszaka.

332261832 582356907247872 8021271153040372573 n

A CNG erőforrás tökéletesen működik a hulladékból előállított biometánnal, így az IVECO BUS e járműveivel szén-dioxid-semleges módon, a globális felmelegedést nem befolyásolva szállíthatja utasait. Vagyis ezekkel a járművekkel felelhet meg a lehető leggyorsabban a XXI. századi modern közlekedés kihívásainak a levegőminőség, a klímavédelem és a csendes üzemelés terén anélkül, hogy az autóbuszok alapvető előnyeiről – a sokoldalú alkalmazhatóságról és az alacsony birtoklási költségről – le kellene mondania.

Nem véletlen tehát, hogy az IVECO BUS egymást követően a harmadik évben (2019) is megnyerte a „Sustainable Bus of the Year” címet.