Busexpo

Forgalomba állhat a hazai gyártású, városi autóbusz.

A TÜV Rheinland-KTI vizsgálatait követően az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. (ITE) által gyártott Mercedes-Benz Reform 500 LE októberben megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az európai típusbizonyítványt, ezáltal rövidesen forgalomba állhat az első, Debrecenben gyártott városi busz. A tanúsítvánnyal egyúttal a vállalat már jogosult elkezdeni a Mercedes-Benz járóképes alvázra épülő, az ITK csoport mérnökei által tervezett, jelentős hazai hozzáadott értékkel készülő jármű sorozatgyártását. Az ITE ezzel párhuzamosan bemutathatja legújabb prototípusát is.

Tavaly decemberben készült el az Inter Traction Electrics Kft. (ITE) első autóbusz prototípusa, a Mercedes-Benz Reform 500 LE, amely a TÜV Rheinland-KTI Kft. közel egy éves engedélyezési eljárásán teljesítette az európai minőségi elvárásokat. A vizsgálatokat és az adminisztratív folyamatot követően a jármű hivatalosan is megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az európai típusbizonyítványt, ami az M3/I., M3/II. kategóriájú buszok sorozatgyártására jogosítja fel a vállalatot, a busz pedig forgalmi engedélyt kaphat.

A Debrecenben tervezett és jelentős hazai hozzáadott értékkel gyártott városi busz Mercedes-Benz járóképes alvázra épült, a 12 méteres, 3 ajtós, alacsonypadló-belépésű (low entry) jármű megfelel a legmagasabb környezetvédelmi és emissziós normáknak. A prototípust egy 220 kW maximális teljesítményű EURO6-os dízelmotorral és hatfokozatú automataváltóval szerelték, az alváz műszaki kialakítása pedig tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket, valamint az ITK Holding Zrt. által fejlesztett távoli fedélzeti diagnosztikai és kontroll eszközöket, ami üzemelési, működési adatokat szolgáltatva lehetővé teszi a járművek távoli ellenőrzését.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A vállalat már a tervezési fázisba is bevonta a szilárdsági számítással foglalkozó eCon Engineering mérnökirodát, amely a prototípus gyártása előtt segített a hibalehetőségek feltérképezésében. "A feladatunk a vázszerkezet szilárdsági ellenőrzése és a hegesztési varratok élettartam-becslése, valamint az ECE-66-szerinti borulásvizsgálat homologizációs előkészítése volt. Tapasztalatunk alapján, akik a tervezésnél komplex szimulációs analízist használnak, versenytársaikat megelőzve sokkal hamarabb jelennek meg új termékekkel. Emellett jóval kevesebb a tervezési hiányosságokból adódó vevői reklamáció, a termék vagy berendezés működésével kapcsolatos meghibásodás - vélekedett Kiglics Gábor, az eCon Engineering Kft. ügyvezető igazgatója. - Az ITE komoly energiát és időt fordított az előzetes elemzésekre, így a gépkocsijuk a szilárdsági vizsgálatok eredményeit is figyelembe véve igazán magas összeszerelési minőségben készült el."

A decemberben bemutatott jármű a TÜV-vizsgálatokat követően hivatalosan is rendszámot kap, és várhatóan november közepén már forgalomba is áll a Debreceni Közlekedési Vállalatnál, ezáltal a cég kézzelfogható tapasztalatra tehet szert forgalmi körülmények között. Ezzel párhuzamosan az ITE elkezdte a modell sorozatgyártásának előkészítését is. Novemberben pedig várhatóan újabb prototípus is bemutatkozik a cívisvárosi gyártónál, hamarosan elkészül ugyanis egy elővárosi, kétajtós, alacsonypadló-belépésűkivitel első példánya is.