Busexpo

A BKV részére gyártott 20 darab Modulo egyike saját kerekein gurult el Párizsig. Ilyenre eddig nem volt példa a történelemben.

A modell fejlesztője, az Evopro azért küldte el a francia a fővárosba a járművet, hogy a legfrissebb kompozit megoldásokat és fejlesztéseket bemutató JEC World Show-n prezentálhassa a nagyközönségnek. A BKV részére gyártott Modulo az első elektromos busz, mely teljesítette a Párizs-Budapest távolságot.

A picinyke, mindössze nyolcméteres Modulo C68E február 29-én indult el Budapestről, majd március 6-án érkezett meg Párizsba. Az öt akkumulátorsorral szerelt busz összesen 1570 km távolságot tett meg. Az út során a jármű  792 kWh áramot használt fel, ebből a visszanyert energia 103 kWh-t tett ki. A fékezési erőből visszanyert energiát is számolva az út során a Modulo a 0,487 kWh/km “átlagfogyasztást” produkált. Szakemberek számítása szerint az elektromos áram mint üzemanyag használatával fél tonnánál is több széndioxid-kibocsájtást sikerült elkerülni.

A midibuszt nem puszta marketingcélokból küldték Párizsba, a jármű kompozit karosszériáját ugyanis JEC Innovációs Díjjal tüntették ki. Idén a magyar Evopro mellett olyan neves autógyártók részesültek elismerésben, mint a BMW, az Audi, vagy a Lamborghini.

Ha részletesen olvasna a magyar fejlesztésű kompozit buszokról, akkor ide kattintva megteheti.

Forrás: Médiatámogatónk, a vezess.hu

Vissza a kezdőlapra